Monday 18 February 2013

Paramore live in kuala lumpur 2013

Semalam adalah detik bersejarah bagi aku gak la.. aku pg ke konsert paramore hahahaa... ini adalah kali kedua paramore dtg ke malaysia.. paramore sangat stylo,... konsert dia memang best.. sape yg minat band paramore tu mmg rugi la kalau x pg.. tapi band opening pulak hampeh.. band opening nama dia 'me without you'.. main dekat 8 lagu.. wah dah mcm main lagu utk satu album terus.. aku cakap bila la nak habis opening act ni... kalau x opening act dia one buck shot.. tp one buck shot terpaksa menarik diri diatas sebab2 salah seorang line up nya ada masalah kesihatan...



Ok nak diceritakan disini.. hayley williams sang vocalist mmg lawa... tersangat2 la lawa.. dia diantara penyanyi rock wanita yang lawa selain cherie currie... dan showmanship dia pon paling terbaik antara setiap konsert rock lain yg aku pg... siap sessionist diorang beracrobatic lagi.. pergh ini sudah dahsyat.. cara dia berinteraksi dgn crowd pon amat la excellent sekali.. dan dia x suka kita duduk saja nonton persembahan dia.. dia akan suruh kita stand up dan bergoyang2 utk enjoy konsert dia.. cara layanan dia diantara crowd mmg great... last performance utk satu lagu tajuk misery bussines dia panggil salah seorang audience utk naik pentas.. utk menyanyi sama2 dgn dia.. aku tgk pon rasa jeles gak ni haha...

antara lagu2 yg main ialah now, monster, decode, misery bussines,fences, born for this, pressure, let the flames begin, thats what you get, brick by boring brick, the only exception dan a few lagi yg aku x brp nak ingat apa lagi yg dia main.. yang aku rasa best sekali diorang bawak lagu feveret aku tu fences... dan hampir kesemua la lagu feveret aku diorang bawak haha.... cuma lagu popular dia crushcrushcrush je diorang x main pada malam tu.. kalau x lagu tu la yg paling best utk di-sing along sekali... mmg best sgt sampai aku rasa x puas lagi utk balik...



Overall mmg best.. tersangatlah best.. best mcm aku pg konsert search time ada hillary ang... lebih kurang gitula.. muda2 ni mg aku akan jejak je mana2 konsert rock yg aku suka.. dan paramore juga dikategorykan sebagai rock n roll juga... sebab tu kita boleh dgr lagu diorang sambil enjoy2...

3 comments:

  1. Review yg gerek start sampai abis thrilling

    ReplyDelete
  2. The best! Band aku dulu pernah cover lagu That What You Get dan believe me,ianya di antara lagu yg best utk bawak jamming...salute to Paramore!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...