Wednesday 13 March 2013

Blues


Nak citer psl music blues ni aku xdelah pakar sangat.. tapi bagi aku music blues ni agak complex skit.. kita perlukan feel n soul utk menjiwai music blues tersebut.. blues, blues blues.. tolong skit eh.. xde kena mengena dgn team bola chelsea.. wa x minat bola sepak.. blues ialah salah satu sejenis music kegemaran gua..

Nak diceritakan music blues ni asalnya dari org afro-america.. x tau la tahun berapa dicipta.. nak cerita details psl music blues ni mmg wa x reti.. psl wa bukanlah mat blues sgt.. tapi mmg kebanyakkan lagu2 blues ni gua suka.. pecahan music blues ni pergi ke music R&B plak.. dan music rock jugak ade pengaruh dari music blues ni sikit2..

Antara 2 nama besar dlm music blues sampai skrg ialah B.B king dan Chuck Berry

Antara pemuzik2 blues yg wa minat ialah gary moore, blues gang, hattan, jimi hendrix, wings(some of lagunya ada blues) dan led zeppelin... selebihnya wa layan gak lagu2 blues dari band lain2 mcm eric clapton, dan back door slam.. actually byk gak band2 rock n roll ni yg main music blues gak contohnya motley crue, aerosmith, zz top, lynyrd skynyrd, AC/DC,Deep purple, the rolling stones,stevie ray vaughan, whitesnake, Elvis presley dan queen.. aku rasa band rock metal yg xnak main blues langsung ialah band judas priest.. padahal aku rasa  lagu2 dari album rocka n rolla dari judas priest tu mcm bunyik hard blues skit...

Lagu2 blues ni kalau aku nak tulis mmg byk la.. so aku bagi je la link kalau sape2 nak dgr.. ini antara feveret2 aku gak la...









2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...