Tuesday 13 November 2012

Enthiran (2010)


Enthiran



Aku baru tgk citer ni tadik kat tv3... not bad... mmg feveret gua citer berunsur science-fiction ni.. ada robot2.. lebih kurang mcm terminator la... tapi citer robot versi Indian Tamil...

Citer ni sebenarnya lebih kpd andro humanoid robot.. ala robot yg dicita khas menyerupai manusia... mmg diluar akal manusia pon kalau nk diikutkan.. 

Pelakon2 terdiri daripada Rajinikanth dan Aishwarya Rai (nyum nyum)... so dlm ni mcm biasa ada kisah percintaan... biasalah citer hindustan ni.. part gaduh2 mmg best walaupon x byk... lebih kpd menggunakan kepakaran akal dan teknologi manusia... sememangnya kalau manusia biasa mmg x bleh nak fight dgn robot... 

Robot ni mmg menjadik tumpuan satu dunia sehinggalah guru kpd pencipta robot ni merasa jeles... so mulalah perancangan beliau utk menjatuhkan si rajinikanth ni.. mmg byk cubaan dibuat.. dan akhirnya berjaga gak.. dan robot ni pon jatuh kpd guru beliau lalu diprogramkan kpd org jahat... salah satu yg menariknyer ialah robot ni asalnyer dicipta tanpa ad perasaan... tp atas cabaran gurunya, rajinikanth telah memerah otak membuatkan robot ni mempunyai perasaan.. sehingga robot ni ada perasaan marah, dah pandai berbohong, pandai melawan cakap dan boleh plak ada perasaan cinta kat awek rajinikanth ni...

Overall gua bagi 9/10... citer ni mmg agak hebatlah jugak.. aku kadang2 agak x terpikir gak akan idea apa yg keluar dlm citer ni.. so bagi aku jalan cerita ni agak kreatif.. walaupon part melampau hebat tu mmg ada.. standard la tu kan... hehe

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...