Wednesday 14 November 2012

Orianthi - Believe (2009)


Sekarang ni aku nak ulas tentang album yang bagi aku agak best gak... Orianthi panagaris telah mengeluarkan album believe pada tahun 2009.. sape x kenal orianthi boleh view sini kalau diikutkan ni album kedua beliau... Orianthi ni menyanyi sambil menyolo gitar tau... so kalau diikutkan bagi orang perempuan dia ni dikira hebat... aku pon pernah tengok dia ni live depan mata kat klcc... masa tu ada pesta apa ek.. aku pon dah lupa.. tp time tu opening dia faizal tahir... 

OK... lagu yang paling aku suka ialah lagu bad news... lagu lain plak mcm according to you, suffocated, what's its gonna be dan think like a man... lagu2 mcm tu jenis rock.. tp kebanyakkan lagu orianthi ni jenis hard rock modern yg telah direncahkan dgn metal guitar solo... sometimes lagu dia ada yg blues... lagu ballad dia plak terlalu poppy.. itu yg kurang berkenan dgn lagu ballad dia tu... contoh mcm lagu believe, feels like home, god only knows.. agak pop la.. lagu drive away agak kedengaran blues sedikit... so mmg orianthi ada masukkan unsur blues dalam album beliau... dan last sekali ada instrumental bersama idola beliau steve vai.. lagu tu bertajuk highly strung... mmg strongly solo guitar la bunyiknyer..hehe... 

so overall album ni aku mmg suka.. aku bleh bg 8/10... aku tolak lagu2 dia yg terlalu pop tu... orianthi aku agak kagum orangnyer... kalau tidak alice cooper tak panggil dia jadik sessionist beliau time konsert... sebelum tu orianthi pernah jadik sessionist michael jackson...



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...