Friday 16 November 2012

Idola 1

Stone Cold Steve Austin

Kali ni aku nak tulis tentang orang yang mempengaruhi aku.. dengan kata lain "IDOLA"....  yang pertama ialah manusia yang bernama stone cold steve austin.. dia ialah all time feveret wrestler aku... dia ni ex-wrestler wwe... dan actor skrg... 

Yup mmg btol gusti tu berlakon.. tapi pernah tak korang terpikir senang ke tidak berlakon sebagai ahli gusti tu? nak buat live stunt dan real acrobatic.. pastu nk berlakon live tanpa ada arahan "cut" dari seorang pengarah... nak smack orang dengan tanpa rasa sakit.. sudut dan position kena betul.. kalau tidak memang dah boleh membawa maut... ha pernah tak terpikir tentang itu.. mmg ramai yang kata gusti itu penipu, pembohong, karut, ala berlakon je la ni pukul bukan sakit pon.. tapi aku lebih respect ahli gusti wwe ni berbanding dengan pelakon filem yang lain.. ok aku bg contoh rosyam nor takpon malik noor.. aku tak rasa diorang boleh berlakon macam si stone cold ni buat.. diorang nak buat stunt kat filem pon kadang2 pakai stuntman.. except jackie chan.. yang itu aku memang respect... ok aku xnak kutuk sape2 dalam blog ni.. aku bagi contoh bruce willis pon belum tentu boleh buat... 




Aku minat stone cold ni mmg sejak aku tengok wwe la.. ala mana lagi kan? haha... diulangi dia mmg all time feveret wrestler aku.. x kisah la dia ni jadik hero ke, jadik jahat ke.. tapi aku mmg minat sangat dia ni.. dari gaya dia.. imej dia.. kasut dia.. seluar yang selalu dia pakai tu.. mostly aku tiru la.. kecuali shavekan kepala jek hehe... 

Dia ni kalau bergusti mmg lincah.. laju gila belasah orang sana sini.. dia sorang je dah boleh pukul 10 orang sekaligus.. haha.. kalau bergaduh tu kadang2 berdarah2 kepala.. dia punya cakap pon kadang2 suka sangat mencarut.. suka tunjuk fuck la... bila dah menang suka minum beer (kawan2 tabiat ni jangan ditiru ok)....



Sekarang ni jarang bergusti dah.. kadang2 cuma jadik guest wrestler jek kat wwe.. selalunya kat acara2 besar mcm wrestlemania la.. royal rumble la.. kira dah tahap legend kaw2 dah dia ni... dalam sejarah dia ni pemenang royal rumble terbanyak.. kalau tak silap 3 kali... finishing move dia yang paling popular ialah "stone cold stunner"... kalau kena tu mmg terus kalah la.. susah nak bangun lagik hehe.. masa kat sekolah dulu pon orang selalu panggil aku stone cold gak.. aku mmg suka la hahaha... idola aku tu...  

OK last sekali aku nak tunjuk skit video yang stone cold ni hebat ataupon hero wwe la.. haha..






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...