Tuesday 8 January 2013

Don't talk to strangers

Memang benar apa yang dikata oleh Ronnie James Dio... Don't Talk To Strangers.. arini aku punyalah baik hati pg layan pak arab plak... dan dia telah memukau gua.. pergh sakit hati gua syiall... gua telah dipukau dan diayat maniskan.. senang citer kena main la arini.. pak arab tu datang merayu2 kat aku nak mintak tukar wang.. jika aku bagi duit tukar.. dia akan bagi rm10 ribu... so entah macamna dia pukau aku pon telah pg ke bank keluarkan rm900 terus bagi dia.. then dia pon bagi aku rm10 ribu tu.. mmg giler argh.. mcmna aku bleh terpedaya.. sakitnya hati.. then bila aku sedar aku pg la 2 tempat money changer.. diorang kata diorang x kenal duit tu.. pastu aku terus report ke balai polis... polis pon cakap aku dah kena pukau dan kena tipu.. hadoi... dia dah check duit tu.. duit tu mmg betul.. tp xde pertukaran kat malaysia ni.. kalau ada pon nilainya sangat rendah... lepas ni aku akan berhati2.. inilah pengajaran bagi aku.. 
DON'T TALK TO STRANGERS!!!!!!!


9 comments:

  1. kesian awak.. semoga awak lebih berhati2

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks sheila salim... mungkin ini salah satu ujian dari Allah s.w.t

      Delete
  2. Dasyat.. bahaya bahaya bahaya.
    kena hati2 dah aklau cmni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. be more hati2 after this.. ramai dah yang terkena ni...

      Delete
  3. damn... penipuan berskala sederhana dalam diam2...

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. yup this is crap situation... encik deaf how can i nak follow encik deaf punya blog?

      Delete
  5. aku ada pengalaman "nak tukar duit" dgn pak arab ni. kejadian berlaku di stesen minyak yg ada mcd, semasa nak masuk kereta lepas tapau mcd, pak arab parking tepi kereta aku tu tanya kat mana boleh tukar duit ni, sambil bukak wallet ada duit kertas us dolar sg dolar tebal gile. aku cakap kat sini takde, pastu dia nak tukar duit dgn aku dia nak beli mcd, sambil sauk setebal duit dari wallet dia hulur kat aku, aku cakap sir u go ask the mcd stuff for money changing, sambil bukak pintu kereta pastu trus blah. mungkin pukau dia tak menjadi sebab aku guna "ilmu hitam" yg lebih kuat, entahlah.. true story.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...