Friday 4 January 2013

Led zeppelin - A Life in Pictures


Ini buku Led Zeppelin.. buku yang aku beli dari big bad wolf... tajuk dia A Life in Pictures.. biasalah kalau dah minat rock n roll ni confirm la kalau kita jumpa buku pasal band yg kita minat kita akan rasa nak sambar.. dan time tu pon aku ada duit.. aku sambar je la.. harga pon murah 6 ringgit je..


Ni antara page2 yang aku tangkap gambar... biasalah nak bagi korang tengok apa isi didalam...


Nak cerita pasal kehidupan diorang xla sangat.. lebih kepada perjalanan pembentukan led zeppelin dan karier sepanjang hayat led zeppelin diorang.. Ada jugak la diceritakan psl pemain drum john bonham ni mati macamna... 


Sebab citer john bonham ni cuma satu page je.. itupon dah hujung2 citer... then bab last citer psl time diorang reunite kat live aid tu..


Banyaklah diorang cerita pasal kejayaan album diorang ni.. dari album first sampai album last.. album yg sampai john bonham mati tu... ok ni mmg cerita dia dari tahun penghujung 60an sampai awal 80an.. mmg xde cerita2 nowdays.. thats why aku beli.. psl aku pon x lahir lagi time tu...

Kisah pasal konsert2 diorang pon ada sekali gak.. backstage dan onstage... kisah psl lps konsert yg kat dalam bilik hotel tu tak diceritakan hehe... biasalah rock n roller x sah kalau x layan groupie ni... konsert2 diceritakan start dari UK dan bagaiman boleh berkembang ke US plak.. mmg jadi big band at the time.. hampir menyamai kepopulariti the beatles.. dan jugak kisah lepas habis tour diorang akan buat apa seterusnya.. mestilah nak buat album baru kan...

Yang pasal jimmy page selalu injured finger tu pon ada gak diceritakan.. mmg banyak jugak dugaan jadi musician ni.. ada je mcm2 rintangan dan halangan...



Overall banyak gak info2 psl led zeppelin yang aku dapat dari buku ni.. led zeppelin ni mmg besar pengaruhnya.. lagi2 sang vocalist robert plant ni.. menjai influences kepada banyak penyanyi seperti rob halford, freddie mercury, geddy lee, paul stanley, steven tyler, axl rose dan penyanyi rock malaysia amy search.. dan gua pon ada sedikit terpengaruh dengan gaya2 robert plant ni... lagi2 kalau bab menyanyi dan bergambar..hehe




5 comments:

  1. hehe upload skit gmbar2 yg terpengaruh tu tehee

    ReplyDelete
  2. tengok kat pesbuk je sudah.. haha.. kalau gambar tertonggek tu.. ha tu la pengaruhnyer...

    ReplyDelete
  3. memang best..have you read Nikki Sixx's Heroin Diaries?

    ReplyDelete
  4. menarik2.. harga 6 ringgit, gambar pun besar..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...